Marketing to wciąż zagadnienie przyszłości, szczególnie, że wciąż poznajemy nowe gałęzie działania czy reklamy, które wiążą się bezpośrednio z samym marketingiem. Dlatego też marketing stał się wziętym kierunkiem studiów, gdzie o jedno miejsce na najlepszych uczelniach walczy nawet kilkunastu potencjalnych studentów. Buzz marketing to jedno z zagadnień, które pojawiają się na studiach marketingowych. Jednocześnie pojęcie dość nowe, ale kultywowane szczególnie w internetowej komunikacji. Czym jest buzz marketing? Inaczej nazywany jest marketingiem szeptanym. Marketing ten skrywa się za tym, co o naszej firmie mówią inni.

Buzz marketing może być zarówno pozytywny, jak i negatywny, a przy tym w bardzo znaczący sposób budować postrzeganie firmy. Szczególnie, że za marketing szeptany uważa się chociażby opinie przekazywane sobie przez znajomych, a to oni są uważani za najbardziej rzetelne źródło informacji na temat produktu, który chce się pozyskać. Dlaczego buzz marketing jest tak ważny i jest zagadnieniem coraz częściej poruszanym na studiach związanych z marketingiem? Przede wszystkim przez rozwój Internetu. Obecnie większość młodych ludzi przed kupnem danego produktu czy też skorzystaniem usług danej firmy, najpierw sprawdza opinie w internecie. Tymczasem przemyślenia użytkownika na różnego rodzaju tematy związane z działalnością przedsiębiorstwa czy też obsługą klienta, nazywane są już buzz marketingiem. Dlatego wiele firm zatrudnia zewnętrzne agencje marketingowe, które cechują profesjonalne kompetencje menadżerskie, tylko i wyłącznie do prowadzenie samego buzz marketingu, a studenci kierunków związanych z marketingiem zdobywają wiedze na ten temat.