Identyfikacja wizualna studia

Wygląd zewnętrzny może i nie jest najważniejszy, ale w dużym stopniu skupia naszą uwagę. Dlatego też wiele firm produkujących różnego rodzaju produkty coraz częściej dba o ich wizualną formę, a także o prostotę, a jednocześnie przystępność swoje, dla przykładu, logotypu.

Stąd też na studiach graficznych czy też menadżerskich, większą rolę zaczęto przywiązywać do tworzenia identyfikacji wizualnej. Jakie powinno być logo? Przede wszystkim jednoznacznie kojarzone z marką, czyli oryginalne.

Jednocześnie przystępne na tyle, aby było łatwo odtworzyć je w głowie. Dodatkowo najlepiej w ciepłych, przyjemnych dla oka kolorach.

To wszystko podstawy identyfikacji wizualnej i jej tworzenia, które powinien znać nie tylko grafik ją wypracowujący, ale także menadżer czy też prezes zlecający tego typu projekt dla swojej firmy. Szczególnie, że logo powinno być najbardziej charakterystycznym znakiem rozpoznawczym dla przedsiębiorstwa przez cały czas jego funkcjonowania.

Identyfikacja wizualna to także tworzenie innowacyjnych kształtów czy opakowań. Dla przykładu chociażby Yamaha często swoimi produktami muzycznymi stara się nawiązywać jednocześnie do motoryzacji, aby firma była kojarzona dwutorowo, a w każdym przypadku jako producent przedmiotów o wysokiej jakości.

W ten sposób tworzy się rozpoznawalność firmy na dwóch polach. Na studiach tego typu absolwenci tego typu kierunków czy też kierunków, które dotykają tego zagadnienia, powinni posiąść nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również odpowiednie kompetencje menadżerskie oraz wiedzę praktyczną na dany temat.