Social media studia

Media społecznościowe to nie tylko chwalenie się swoim życiem prywatnym. To także narzędzie przeprowadzania ogromnych kampanii reklamowych, wykorzystywane przez największe na świecie korporacje, jak i najważniejszych polityków. Dlatego też na studiach związanych z reklamą i promocją, czy też marketingiem, kwestie social media są coraz częściej poruszane i analizowane. Dlaczego social media stają tak ważne w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, a tym samym coraz częściej są kwestią poruszana w trakcie zajęć studenckich? Przede wszystkim coraz więcej firm ma swój profil w mediach społecznościowych, a często w tym celu wynajmują zewnętrzne firmy, które potrafią mierzyć efektywność działań na facebooku czy twitterze lub też po prostu poprowadzą komunikację za pomocą tych kanałów w jak najlepszy i najbardziej wydajny sposób.

Znajomość social media jest więcej najprościej mówiąc bardzo przyszłościowa, stąd też ogromne zainteresowanie młodych ludzi tą tematyką. Na jednej z poznańskich uczelni powstała nawet specjalność związana z marketingiem internetowym, gdzie social media odgrywają kluczową rolę. Studenci tejże specjalizacji uczą się pracy jako Social Media Manager, czyli wykorzystania social media do promowania firmy. Poznają zasady funkcjonowania wewnętrznych systemów reklam poszczególnych kanałów mediów społecznościowych, a jednocześnie takie pojęcia jak edge rank czy też page rank, nieodłącznie związane z facebookiem.

Zajęcia prowadzą osoby związane z największymi w Poznaniu agencjami interaktywnymi, które w swoim portfolio mają współprace z znaczącymi na rynku klientami.